Regen, Regen en nog meer regen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kri Muller - WaarBenJij.nu Regen, Regen en nog meer regen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kri Muller - WaarBenJij.nu

Regen, Regen en nog meer regen

Door: Kri

Blijf op de hoogte en volg Kri

30 April 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo deze keer vanuit Kuala Lumpur,

De bus naar Siem Reap vertrok om 11.45 en na een 8 uur durende busrit kwamen we aan in Siem Reap. De bus inderdaad ontzettend vol, er zaten zelfs een heleboel mensen op krukjes in het gangpad. Na ingecheckt te hebben gingen we nog wat eten en liepen we over de nachtmarkt. Daarna besloten we wat te gaan drinken op pubstreet, aangezien het in Cambodja nieuwjaar is van 13-16 april stond er een heel groot podium en waren er populaire artiesten aan het optreden en stonden er veel Cambojanen te kijken. We dronken ergens wat op een balkon waardoor we goed uitzicht hadden op de straat. Hier gingen de lokale mensen een soort linedance doen op een bepaald nummer en liepen er mensen met een groot touw om midden op straat te gaan touwtrekken met wie maar wilde. Na wat gedronken te hebben gingen we naar de kroegen waar de lokale jeugd en de toeristen op straat stonden te dansen en elkaar onder te gooien met talkpoeder. Ook wij moesten eraan geloven en tegen de tijd dat we naar huis gingen zaten we allemaal onder de witte poeder.

De volgende dag deden we niet zoveel buiten een beetje in het hostel hangen en wat internetten. 's avonds gingen we weer wat drinken op pubstreet en ook vandaag was er een feestje, maar aangezien we de volgende dag naar de tempels van Angkor wilden in de ochtend gingen we maar op tijd naar bed.

Om 7 uur gingen we ontbijten en rond 8 zaten we op onze gehuurde fietsen richting Angkor Wat. Na een entreekaartje gekocht te hebben fietsen we naar Angkor Wat. Het was er ontzettend druk, maar het was wel een erg mooie en grote tempel. Ook gingen we nog naar Angkor Tom, een tempel met allemaal gezichten in de stenen en Wat Ta Prom, een tempel begroeid met bomen (waar ook een scene van Tomb Raider is opgenomen). We bezochten nog wat kleinere tempels en rond een uur of 4 waren we terug in ons hotel. S avonds aten we lekker mexicaans eten en gingen we daarna op tijd naar bed om de volgende dag om 5 uur een tuktuk te nemen om de zonsopgang te zien bij Angkor wat.

Om 5 uur namen we een tuktuk en keken we ongeveer een uurtje naar de zonsopgang bij Angkor, erg mooi! Daarna reed de tuktuk ons over het grote rondje en bekeken we allerlei verschillende tempels. Rond 12 uur waren we terug bij het hotel en deden we allemaal een middagdutje. s avonds aten we ergens bij een lokaal restaurant voor een supermarkt.

De laatste dag in Siem Reap hadden we eerste gepland om nog een dag naar Angkor Wat gedaan, maar aangezien we de meeste tempels al gezien hadden besloten we in Siem Reap te blijven. We liepen wat rond maar al snel begon het ontzettend hard te regenen. S middags dronken we ergens wat en lazen in onze reisboeken over maleisie en borneo.

Vandaag namen we het vliegtuig van Siem Reap naar Kuala Lumpur, daar kwamen we om 6 uur s avonds aan (1 uur later dan in Cambodja). Nadat we onze spullen gehaald hadden kochten we buskaartjes naar het centrum. Dit duurden ongeveer een uur en nadat we ingecheckt hadden gingen we nog even wat eten bij McDonalds.

De eerste dag in Kuala Lumpur liepen we naar het oude spoorwegstation en de nationale moskee. Daarna liepen we nog langs het vogelpark en gingen we ergens bij een lekker Indiaas restaurant wat eten. Daarna liepen we naar de petronas torens, waarin een enorm winkelcentrum is. Daar liepen we dan ook een aantal uurtjes rond, terwijl het buiten rond een uur of 4 weer erg hard begon te regenen. We aten ook lekker italiaans hier. Vervolgens gingen we met de metro weer terug naar het hotel.

De tweede dag wilden we kaartjes gaan kopen om de brug tussen de petronas torens op te kunnen. Dit bleek ook online te hebben gekund en we vonden het ook een beetje duur. Dus besloten we naar de KL toren te gaan, waar we high tea hadden in het ronddraaiende restaurant, helaas was het wel een beetje bewolkt. Vervolgens wilden we het vogelpark gaan bezoeken. Toen we daar rond een uur of 1 aan kwamen begon het heel hard te regenen en te onweren. Na een uurtje gewacht te hebben werd het nog niet minder dus besloten we maar naar een ander winkelcentrum te gaan (Kuala Lumpur heeft er genoeg). Hier aten we sushi voor lunch en omdat het goedkoop is en omdat het kan ook maar als avondeten.

Rond half 12 namen we de bus richting Ipoh. Daar kwamen we aan rond een uur of 2. We vroegen een taxi ons naar het hotel te brengen, maar die zei dat het maar tien minuten lopen was en wees ons in een richting. Na een half uur rond lopen en een aantal keer te vragen vonden we dan ons hotel. Na ingecheckt te hebben gingen we nog een beetje door de stad lopen. 's avonds aten we lekker nasi goreng.

Ook vandaag liepen we weer een beetje door de stad en namen om 2 uur een taxi naar het busstation om met de bus naar Georgetown, Penang te gaan. De bus zetten ons af in Butterworth en vandaag moesten we een kwartiertje met de veerpont naar de overkant. Daar bracht een taxi ons naar het hotel. We aten s avonds lekker naan met tandoori kip.

Vandaag liepen we door georgetown, oa langs de klokken toren, het oude fort en een oude traditioneel ingericht huis. 's middags gingen we buskaartjes kopen om de volgende dag naar de Cameron highlands te gaan. Daarna liepen we nog een beetje door een winkelcentrum aangezien het buiten veel te heet was. 's avonds aten we weer lekker naan. Het ging hier s avonds ook weer ontzettend hard regenen.

De bus naar de cameron highlands vertrok om half 2 en we kwamen aan rond 7 uur. Na ingecheckt te hebben gaven we onze was af en besloten we wat te gaan eten. Ook boekten we een tour voor de volgende dag.

Om half 9 werden we opgehaald en gingen we met nog 4 anderen naar de hoogste berg, onderweg stopten we verschillende uitzichten over de thee plantages en legden onze gids veel uit over het verbouwen van thee. Na een mooi uitzicht over de omgeving vanaf de berg gingen we naar het mossy forest waar we een beetje rondliepen en weer veel interessante uitleg kregen. Daarna bezochten we een thee plantage waar we thee konden proeven en konden kijken in de thee fabriek. Hierna gingen we nog naar een vlinder en insecten park. Rond een uur of 2 waren we terug bij het hostel en inmiddels was het weer redelijk hard aan het regenen. Na een lunch met weer wat naan besloten we een taxi te nemen naar een aardbeien kwekerij waar we zelf onze aarbeien konden plukken. Erg lekker! Na nog wat over een markt gelopen te hebben gingen we terug naar het hostel.

Om 9 uur vertrokken we met een bus naar Kuala Lumpur waar we vervolgens rond 3 uur een andere bus namen naar het Melakka in het zuiden. Rond een uur of 7 waren we ingecheckt in een hostel en liepen we over de nachtmarkt. 's avonds dronken we wat bij een cafe met live muziek. Toen we terug kwamen in het hostel zaten we met de eigenaar een tijdje op het dakterras en vertelden hij ons leuke verhalen over de stad.

Vandaag gingen we door Melakka lopen, oa langs de oudste chinese tempel, de oudste moskee en de oudste hindu tempel van de stad. Daarna gingen we nog langs het Stadthuys en de door Nederlanders gebouwde kerk. 's middags liepen we nog wat door de stad en 's avonds nam de eigenaar van het hostel ons en nog wat andere gasten mee om ergens wat te eten.

Rond 12 uur namen we weer een bus naar Kuala Lumpur, waar we rond 2 uur aankwamen. Rond een uur of 4 begon het weer ontzettend hard te regenen dus gingen we weer naar het winkelcentrum bij de petronas torens aangezien ze hier een mega boeken winkel hebben en we wel weer wat boeken konden gebruiken. Ook besloten we naar de film te gaan, kost hier ongeveer 3 euro. We gingen naar Rio 2, erg leuke film!

Ook vandaag regende het weer erg hard dus deden we niet zo heel veel buiten door verschillende winkel centrums lopen en kleren kopen.

Aangezien Claire ziek was bleef ze vandaag thuis, Roel en ik gingen naar de centrale markt, een moskee en het centrum voor handwerken. Hier aten we lekker lamskebab. Het kon ook niet anders dan dat het in de middag weer ging regenen dus besloten we maar weer naar de winkelcentrum te gaan en tegen een uur of 6 terug naar het hostel.

Morgen vliegen we vanaf Kuala Lumpur naar Kuching, Borneo.

xx

• 04 Mei 2014 - 00:43

Rietje:

Weer leuk dit reisverslag te lezen. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad. En ik wens jullie droog weer in Borneo. Nog veel plezier!
    Groeten, rietje en laurent