Bangkok en Ayatthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kri Muller - WaarBenJij.nu Bangkok en Ayatthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Kri Muller - WaarBenJij.nu

Bangkok en Ayatthaya

Door: Kri

Blijf op de hoogte en volg Kri

24 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Hallo vanuit Ayutthaya,

Vrijdag zijn we vanuit uit Brussel vertrokken naar Bangkok. Zaterdagochtend kwamen we rond 12 uur lokale tijd aan. Nadat we door de douane waren gegaan hebben we onze tassen opgehaald en zijn we met de city line en de skytrain naar ons hostel gegaan. Vanaf het BTS station was het nog ongeveer 10min lopen naar ons hostel. We hadden hier maar twee nachten geboekt om te kijken of de locatie en het hostel ons bevielen.

Nadat we waren aangekomen in het hostel hebben we in de buurt over de lokale markt gelopen. Daarna zijn we in de gemeenschappelijke ruimte van ons hostel gaan zitten en hebben we met wat mensen gepraat. Samen met hun zijn we naar de weekendmarkt gegaan, waar we wat rondgelopen hebben en wat gegeten. Rond ongeveer 9 uur waren we weer thuis en zijn we in slaap gevallen.

Rond 7 uur de volgende ochtend waren we allemaal wakker, maar nadat we allemaal een halfuurtje in een boek gelezen hadden sliepen we weer. Toen we om half 11 weer wakker werden zijn we vertrokken richting het paleis en de wat phra keo. Daarna hebben we lekker pad thai gegeten en zijn we naar wat pho gelopen. Vervolgens gingen we naar chinatown en hebben bij de memorial bridge market ons avond eten gegeten. Rond 8 uur waren we weer terug in het hostel en hebben we tot half 2 's nachts met andere reizigers zitten praten.

De tweede dag zijn we vertrokken naar wat arun en zijn richtig de giant swing en khao san road gelopen. Onderweg kwamen we nog een leuke tempel tegen die we bezocht hebben. Khoa san road is een ontzettend toeristische straat waar veel hostels zijn en oa ook mcDonalds KFC en de burgerking. Van daaruit zijn we naar Siam centre (winkelcentrum) gegaan waar we wat gegeten hebben. Hier moesten we eerst het omslachtige betaalsysteem door krijgen. Je moest namelijk eerst bij een cashiere geld op een kaart gaan laten zetten, waarmee je dan vervolgens bij de verschillende eetdingen kon betalen. Als je klaar was kon je de kaart weer inleveren en kreeg je het resterende geld terug. Daarna zijn we naar het hostel gegaan en met andere mensen afgesproken om s avonds naar cloud47 te gaan, een bar op de 47ste verdieping. We haalden ons avondeten op de lokale markt en rond 10 uur vertrokken we naar de bar. Na wat biertjes gingen we om half 1 weer naar huis. Ook hadden we inmiddels besloten om nog twee nachten in het hostel te blijven.

De laatste dag zijn we naar terminal 21 geweest (een winkelcentrum), alle verdiepingen hier hadden een eigen stad als thema. Van hier uit zijn we naar de buurt patphong gegaan en hebben hier wat rond gelopen. Tegen het eind van de middag hebben we nog wat gedronken bij een bar aan de rivier, waarna we weer naar het hostel gingen. Avondeten deden we weer op de lokale markt. We hebben weer tot een uur of 1 zitten praten voordat we naar bed gingen.

Vandaag pakten we onze tassen en vertrokken we richting het treinstation. Hier kochten we ons 3de klas kaartje (15bath = 30cent) naar ayutthaya. Na anderhalf uur met de trein kwamen we hier aan. We hadden hier vanuit Bangkok al een guesthouse geboekt voor 3 nachten. Rond 2 uur in de middag kwamen we aan in het guesthouse en zijn we twee tempels gaan bezoeken. S avonds hebben we weer wat te eten gehaald op een lokale markt.

De tweede dag zijn we met onze fietsen over ayutthaya gaan fietsen en hebben we verschillende tempels bezocht en ook een olifantenkraal. S avonds haalde we weer ons eten op de lokale markt en lazen we een boek tot een uur of 12.

De derde dag zijn we ook op onze fietsen vertrokken naar het paleis. Vanuit hier gingen we naar de drijvende markt. Deze was speciaal gemaakt voor toeristen. Het was geen drijvende markt zoals ik die in de buurt van Bangkok al eens gezien had. Het waren meer toeristen winkels aan het water. Er was wel geteld 1 bootje dat in het water lag. Allemaal erg toeristisch. Ernaast lag een elephantvillage, hier konden toeristen een rondje op een olifant maken. Gelukkig werd er toen wij kwamen ook nog net een bus japaners vrijgelaten om nog maar eens duidelijk te maken hoe toeristisch het was. Vervolgens zijn we nog naar een markt gefietst waarna we terug naar het guesthouse zijn gegaan.

Morgen vertrekken we met de trein naar Khao Yai National Park waar we twee nachten zullen verblijven. Morgen gaan we een halve dag tour doen en zondag een hele dag tour. Van daar uit gaan we waarschijnlijk naar Lopburi.

Groetjes van Claire, Roel en Kri!

• 24 Januari 2014 - 12:54

Manon:

Klinkt goed. Moesten jullie staan in die trein voor dat geld?
    Heel veel plezier en ben al weer heel benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Dikke kus X

• 24 Januari 2014 - 13:04

Paul Mingels:

Hallo Kri,
    Bedankt voor het leuke reisverslag en de foto' 's. Veel plezier verder en de groeten aan Roel en aan Claire Battin.
    Paul en Carla Mingels.

• 24 Januari 2014 - 17:41

Kim:

He Kri & Roel,

Bangkok klinkt heel bekend! Siam center hebben wij ook gegeten, apart systeem idd.
    Ik heb daar mijn iphone gekocht ;-). Ben benieuwd waar jullie nog meer heen gaan!
    Veel plezier!

X Kim

• 25 Januari 2014 - 21:21

Rietje De Vrede-Creusen:

Wij hebben met plezier het reisverslag gelezen. Foto's zijn ook mooi. Geniet van jullie reis,eten en warm weer!
    Groeten,
    Laurent en rietje

• 26 Januari 2014 - 20:43

Paul:

Hey Kri, Roel en Claire
    Hoop dat jullie je amuseren en zo te lezen en te zien komen jullie niet om van de honger
    Vond de foto van Kri naast de vrouw met dat monddoekje in de trein wel apart, neem aan dat de 30 cent rit was.
    Benieuwd naar het volgende hoofdstuk van het reisverslag
    Xxxoo

• 07 Februari 2014 - 14:23

Marcia:

Leuke stad hè.
    Veel plezier nog, Pieter & Marcia.